+36 70/208-3050 autodeltainfo1@gmail.com

AUTÓKLÍMA SZERVIZ

1172 Budapest, Rétifarkas u. 8/1. 
+36 (1) 403-5020
+36 (70) 208-3050

Szervizünk 2014 óta foglalkozik személyautók és haszongépjárművek klímájának karbantartásával, szervizelésével és tisztításával. Cégünk minden típusú személyautó és haszongépjármű klímájának problémáját megoldja!

Szerelő csapatunk szakmailag kiváló minőséget és megbízhatóságot képvisel, amely a személyautók klímájának szervizelését a gyári állapot visszaállításával teszi tökéletessé.

    Autóklíma javításkor alkatrészt is biztosítunk, szemelőtt tartva a gyári előírásokat.

    Amennyiben klímakompresszor csere volna szükséges, első sorban a gyári beszállítók termékeit ajánljuk (Sanden, Denso, Delphi, Hella, Valeo stb.). Be tudjuk szerezni igény esetén az olcsóbb árfekvésű típusokat is, melyek jellemzően utángyártott, vagy gyárilag felújított (pl. DRI) klímakompresszorok. Az autó saját kompresszorát szervizünk minőségi alkatrészek felhasználásával javítja, melyhez sok éves tapasztalat és speciális szerszámozottság szükséges. A kompresszor javításával egyidejűleg javítjuk a  klímakompresszor tengelykapcsolóját (kuplungját), amikor is teszteljük az agy szilárdságát, a tekercs ellenállását, a szíjtárcsa axiális és radiális futását, az illesztési hézagokat, mig szabályozószelep esetében a megfelelő áramlást és a nyomás stabilitást. A szabályozó szelepet még a járműből történő kiszerelést megelőzően tesztelni tudjuk, így csökkenteni lehet a ráfordítási költségeket. Ez a tesztkoffer alkalmas arra, hogy megkülönböztesse a komfortvezérlő elektronika hibáját a szabályzó szelep hibájától. A teljes javítás, a csapágyak és a tömítésék cseréje után magát a kompresszort és beszerelést követően a teljes klímarendszert nyomáspróbának vetjük alá.

    Mindig ellenőrizzük az autóklíma megfelelő működését átadás előtt!

    Nitrogénes nyomáspróba, ma már a múlté. Sokkal eredményesebb ha a nyomáspróba az un. formáló gázzal történik, mert abban a fő szerepet az 5% hidrogén tartalom  játssza.  A hidrogén molekula mérete ugyanis jóval kisebb mint a nitrogéné, így a legkisebb rések (tömítő gyűrű hibák, csővezeték- / hűtőpanel korróziós helyek) is kimutathatók, ill. detektorral fellelhetők. A klímakompresszor beszerelésekor a szakszerviz három fontos feladattal kell, hogy elvégezzen:

    Így először ki kell deríteni, meg kell állapítani mi volt az oka az eredeti kompresszor meghibásodásának, másodszor célszerű elvégezni a klímarendszer átmosását mielőtt be szerelnénk az új kompresszort, harmadszor körültekintően kell meghatározni az adott jármű klíma rendszerének olajigényét, mert a túl sok olaj is káros lehet az új kompresszorra, ill. lehet beépítve opcionális második elpárologtató is, ekkor viszont extra olajmennyiség szükséges. A klímarendszer mosása arra szolgál, hogy eltávolítsuk a régi olajat, és ha a régi kompresszor meghibásodott, akkor még lehet lerakódás a rendszerben.

      Hibrid és elektromos járművei klímáját is szakszerűen szervizeljük

      Hibrid és elektromos járművek klímaberendezései szervizelését el tudjuk végezni, ahol is az egyik legfontosabb különbség a kompresszor olajban rejlik. Elektromos hajtású kompresszorok esetében a kenőanyag érintkezhet magával a motorral, így a tekercsben folyó áram is hatással lehet rá, ill. az olaj a tekercsek szigetelését megtámadhatja.

      Autóklíma szervizünk a legfejledtebb technológián alapuló berendezéseket használ

      Érdemes szólni  a klímarendszerek karbantartását végző berendezésekről, a köznapi nyelven csak klímatöltőnek nevezett berendezésekről is, hiszen az R1234yf és az R134a hűtőközeget használó klímaberendezések karbantartásának alapberendezései.

      A mai szervizállomások a klímaberendezésekre vonatkozó SAE J-788 amerikai szabványt, valamint  a vonatkozó európai szabványokat egyaránt kielégítik.

      Milyen előnyök származnak ebből a személygépkocsik és haszonjárművek üzemeltetőinek?

      Teljes körű automatikus karbantartásra és javításra használható, az összes karbantartási műveletet egyetlen berendezésben kombinálják, melyeket a berendezés kezelője biztonsággal használni, elérni tudja. Az automatikus műveletek során a berendezés figyelmeztet, ha nem megfelelő a járműben lévő lefejtendő klímagáz tisztasága, ha nem elegendő a keletkezett vákuum, mert szivárgás lehet a klímarendszerben, de a nitrogén nyomáspróbát is el tudjuk végezni velük. Mind a hagyományos R134a, mind az új gázos R1234yf hűtőközegnél mély-lefejtés alkalmazható, amivel a járműben lévő összes hűtőközeg eltávolítható, 99%-os lefejtés végezhető. (Vagyis rendkívül költségkímélő.)

      Milyen gyakorlati teendőket végeznek el a gépkocsimon a szervizben a klímakarbantartás során?

      A légkondicionáló  szervizelése egyszerű feladatnak tűnik. A kapcsolódó nyomtatott és online katalógusokban mindig megtalálhatjuk az adott modell legfontosabb adatait, beleértve a hűtőközeg és kompresszorolaj típusát és mennyiségét. Ha az olajjal szemben támasztott követelményeket vizsgáljuk azt kell megállapítanunk, hogy helytelenül járnak el azok a szervizek, ahol un. általános olajat használnak, mivel valójában az nem létezik. Főként PAG és POE jelölésű kenőanyagtípusokkal találkozunk, míg a viszkozitási szabványt illetően ISO 32, 46, 68, 100, 125 ÉS 150 a leginkább jellemző. A kompresszorolajokra mint kenőanyagokra számos feladat hárul, azon túlmenően, hogy minimalizálnia kell a súrlódást és a hőmérsékletet, szerepe van a nyomás fenntartásában és a szennyeződések eljuttatásában a szűrőhöz. Mindezek mellet a kompresszorolajoknak hosszú üzemidőn keresztül kémiailag stabilaknak kell maradniuk, különösen  a nedvességnek kell ellenállniuk, mely a levegő klímarendszerbe való jutásával következhet be. (Félhermetikus mobilklíma rendszerek.) A fentiek alapján akkor járunk el helyesen, ha mindig az adott járműhöz javasolt kenőanyagot használjuk.

      • Amint beazonosítottuk a járművet és megtudtuk az összes termék pontos típusát és mennyiségét, megkezdődhet a munka.

      A csatlakoztatott szervizberendezéssel megmérjük a rendszernyomásokat, majd indítási próbát végzünk, ahol számos paramétert rögzítünk. A mért értékek (nyomások, hőmérsékletek, áramfelvételek) mellett teszteljük a mágneses tengelykapcsolót, a szíjhajtást, a visszahűtő ventilátor működését, a szellőző motor (befúvó) és a levegőterelő zsaluk működését, megfigyeljük a működési zajokat is. Amennyiben alapvető hibákat nem, csak gyenge működést tapasztalunk lefejtjük a hűtőközeget, megmérjük annak tömegét. A beazonosított járműadatok alapján klímaolajjal, hozzáadott UV-jelző olajjal és hűtőközeggel feltöltjük a klímát egy alapos vákuumozást és vákuumpróbát követően. A vákuum szerepe az, hogy általa minden idegen gáz (levegő, nitrogén), minden nedvesség eltávolítható legyen.

      Ezzel a módszerrel gyári állapotba hozzuk a klímaberendezést,  melyet a tartós hibamentes működés és a kompresszor megfelelő olajellátása érdekében évente célszerű elvégezni.

      Az UV olaj használata sem öncél. Lehetőséget biztosítunk Önöknek az OPTIMAL és FULL csomag alkalmazása esetén arra, hogy ca. két hét üzemidő után egy INGYENES  félórás szivárgás ellenőrzés miatt hozzánk vissza jöjjenek. Az UV vizsgálat néhány hét után igen, de egy év után már nem alkalmas az esetleges szivárgási pontok kimutatására.

      Miből eredhetnek ezek a szivárgási pontok?

      Az elöregedett tömítések a csőkötéseknél és kompresszor részek összeillesztése mentén, a tengelyhajtás megkopott tömítésénél (tömszelence), valamint a korróziónak és kőfelverődésnek kitett alumínium hűtőnél, a rezonáló csőszakaszoknál.

        ELÉRHETŐSÉGEK

        AdPro Mérnöki Szolgáltató Kft.
        1172 Budapest, Rétifarkas u. 8/1.

        Munkafelvétel/ Iroda:
        H-P: 8:00 – 16:30

        autodeltainfo1@gmail.com
        +36 (1) 403-5020
        +36 (70) 208-3050

        Call Now Button